Aspen ny officiell partner till Team Eksjöhus

Team Eksjöhus får nytt bränsle i jakten på topplaceringar i Ski Classics då Aspen går in som ny officiell partner den här säsongen. – Aspen /../

Dela inlägget

Team Eksjöhus får nytt bränsle i jakten på topplaceringar i Ski Classics då Aspen går in som ny officiell partner den här säsongen.

– Aspen passar väldigt bra in hos oss då vi har samma tankar gällande miljö och hållbarhet, säger teamchefen Espen Träldal.

Den 9 december går startskottet för säsongspremiären av Ski Classics. Team Eksjöhus, som varit ett av de bästa stallen i långloppsvärldscupen de senaste åren, fortsätter sin satsning på att bli nummer ett.

Nu står det klart att Aspen, som ingår i lantbrukskooperativet Lantmännen, är med som ny officiell partner, får associationsrätt till Team Eksjöhus och kommer att synas på åkarnas tävlingsläder.

– Vi lockas av Team Eksjöhus satsning såväl i skidspåret som utanför där de har sunda värderingar och tankar vad gäller jämställdhet, hållbarhet och miljö. Vi ser fram emot att vara en del av deras långsiktiga satsning, säger Fredrik Claesson, marknadschef på Aspen.

Aspen, med huvudkontor i Hindås utanför Göteborg, tillhandahåller miljöanpassade bränslen och i Aspengruppen ingår också varumärkena Agrol, Marline och Coryton.

Den 15:e säsongen av Ski Classics innehåller 15 tävlingar fördelat på elva tävlingshelger i sex olika länder. Touren sänds på SVT.

 

Blogg

Läs även dessa blogginlägg

Team Eksjöhus delar med sig av erfarenheter och tankar kring träning, tävling, material med mera.

Blogg / Uncategorized

Bäst vill bli ännu bättre

Det har gått några veckor sedan avslutningen av Ski Classics-säsongen, men arbetet med att skapa förutsättningar för nästa säsong har inte tagit någon paus för /../

Eksjöhus - en långsiktig partner

I snart 80 år har vi på Eksjöhus byggt hållbara hus med trä från Småland. Att bygga hus är ett lagarbete. Vi vet att hållbarhet, trygghet och laganda är grunden till framgång, oavsett om det gäller idrott eller nyckelfärdiga hus. Att bli bäst kräver tid och engagemang, därför är långsiktighet nyckeln i allt vi gör. Det är därför, snart 80 år senare, som vi fortfarande kan kan förverkliga människors drömmar – varje dag.